Destination

هواپیما که از زمین بلند شد، دختر کوچولوم با ذوق به بیرون خیره شده بود. ابرها انگار پنبه‌های نرمی بودند که زیر پای هواپیما شناور بودند. وقتی به مسقط رسیدیم، گرمای هوا و بوی عجیب و غریب شهر، حسابی ذوق‌زده‌مان کرد. هتل گرند میلینیوم، با لابی بزرگ و دکور زیبایش، مثل یه قصر بود. اتاقمون رو به دریا بود و دخترم از خوشحالی می‌رقصید.

روز دوم سفرمون تصمیم گرفتیم بریم گشت و گذار در شهر قدیمی ..با خودمون گفتیم امروز نوبت آشنایی با مسقط قدیمی و قلعه‌های قدیمی و بازارهای شلوغه ، حسابی بهمون خوش گذشت. دخترم توی بازار یه عروسک محلی خرید و کلی ذوق کرد. شب رو توی یه رستوران سنتی شام خوردیم. کشک بادمجانشون فوق‌العاده بود!

روز سوم نوبت ساحل و تفریحات آبی بود ، ساحل مسقط، مثل یه نقاشی بی‌نظیر بنظر میرسید. آسمون آبی، دریا نیلگون و شن‌های نرم، همه و همه دست به دست هم داده بودن تا یه روز فوق العاده رو برامون بسازن دخترم با ساختن قلعه‌های شنی کلی خوش گذشت. من و همسرم هم یه کم شنا کردیم و زیر آفتاب دراز کشیدیم.

روز چهارم برامون نوبت آشنایی با تاریخ و فرهنگ عمان بود. موزه‌های مسقط، پر از چیزهای جالب و عجیب بود. دخترم بیشتر از همه از دیدن لباس‌های سنتی عمانی خوشش اومد. بعد از موزه هم رفتیم یک مرکز خرید بزرگ و کلی خرید کردیم.

روز پنجم ، روز خداحافظی از مسقط و وقت برگشت بود و حسابی دل‌مون گرفته بود. دخترم می‌گفت: “مامان، می‌خوام دوباره بیایم مسقط.” ما هم کلی قول و قرار گذاشتیم که دوباره به این شهر زیبا سفر کنیم.

نکات مهم برای سفر به مسقط با بچه‌ها :

* غذای بچه‌ها: رستوران‌های زیادی غذاهای مخصوص بچه‌ها دارند.

* وسایل بازی: فراموش نکنید که برای بچه‌ها وسایل بازی ببرید.

* کرم ضد آفتاب: آفتاب مسقط خیلی تند است.

* مهدکودک هتل: هتل گرند میلینیوم مهدکودک خیلی خوبی داره که بچه‌ها می‌تونن اونجا بازی کنن.

توصیه من:

اگر با بچه‌ها به مسقط سفر می‌کنید، حتما از بازارهای سنتی، قلعه‌های قدیمی و ساحل دیدن کنید. غذاهای محلی رو امتحان کنید و از تفریحات آبی لذت ببرید.
مسقط، واقعا شهری زیبا و آرام برای سفر خانوادگی است

Family Wedding Photographer Muscat Oman 33 880x587
Family Wedding Photographer Muscat Oman 33 880×587

نظر خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.